Polityka Prywatności i Polityka Cookies
Zasady ochrony danych osobowych
Korzystanie ze strony internetowej oraz sklepu internetowego pod nazwą https://maturazlewusem.pl oznacza akceptację poniższych warunków Polityki Prywatności i Polityki Cookies.
Zapoznaj się z jej postanowieniami. Poniższy spis treści pomoże Ci w tym. Informuję Cię w niej, w jaki sposób troszczę się o Twoje dane, jak je przetwarzam, komu je powierzam i wiele innych ważnych kwestii związanych z danymi osobowymi.
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejsza Polityka Prywatności i Polityka Cookies określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników oraz plików Cookies, a także innych technologii pojawiających się na stronie internetowej https://maturazlewusem.pl/ Administratorem strony i danych osobowych przekazywanych w jej ramach jest Wojciech Strykowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Wojciech Strykowski pod adresem Poznań, ul. Święty Marcin, nr 29, lok. 8, 61-806 NIP: 9721331387 zgodnie z dokumentem wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej zwany dalej Administratorem Dbam o bezpieczeństwo Twoich danych osobowych oraz o Twoją prywatność jako Użytkownika Strony. Cieszę się, że odwiedziłeś moją Stronę. W razie jakichkolwiek wątpliwości w zakresie postanowień niniejszej Polityki Prywatności i Polityki Cookies proszę kontaktować się z Administratorem poprzez adres e-mail: [email protected]. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w polityce prywatności, a każdego Użytkownika strony obowiązuje znajomość aktualnej polityki prywatności. Przyczyną zmian mogą być rozwój technologii internetowej, zmiany w powszechnie obowiązującym prawie czy też rozwój Strony poprzez np. korzystanie z nowych narzędzi przez Administratora. Na dole strony znajduje się data publikacji aktualnej Polityki prywatności.
§2 DEFINICJE
Administrator – Wojciech Strykowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą
Wojciech Strykowski, NIP: 9721331387
Użytkownik – każdy podmiot przebywający na stronie i korzystający z niej. Strona i/lub
Sklep internetowy – strona internetowa i sklep internetowy znajdujący się pod adresem
https://maturazlewusem.pl/
Newsletter – oznacza bezpłatną usługę świadczoną drogą elektroniczną przez
Administratora na rzecz Użytkownika poprzez przesyłanie listów elektronicznych, za
pośrednictwem których Administrator informuje o wydarzeniach, usługach, produktach i
innych elementach istotnych z punktu widzenia Administratora i /lub w celu realizacji
prawnie uzasadnionego celu Administratora, którym jest marketing bezpośredni.
Szczegółowe informacje na temat wysyłki Newslettera znajdują się w dalszej części
niniejszej polityki prywatności. Konto Użytkownika lub Konto – konto Użytkownika
założone na platformie internetowej Sklepu internetowego, umożliwiające dostęp do
zakupionych szkoleń i produktów. Formularz lub Formularze – miejsca na Stronie, które
umożliwiają wprowadzenie danych osobowych przez Użytkownika, we wskazanych w nich celach
np. w celu wysyłki newslettera, w celu złożenia zamówienia, w celu kontaktu z
Użytkownikiem.
RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).
§3 DANE OSOBOWE I ZASADY ICH PRZETWARZANIA
KTO JEST ADMINISTRATOREM TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?
Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Wojciech Strykowski prowadzący działalność
gospodarczą pod firmą Wojciech Strykowski pod adresem Poznań, ul. Święty Marcin, nr 29, lok.
8, 61-806 NIP: 9721331387
CZY PODANIE DANYCH JEST DOBROWOLNE? CO JEST KONSEKWENCJĄ ICH NIEPODANIA?
Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niepodanie pewnych informacji, co do zasady
zaznaczonych na stronach Administratora jako obowiązkowe, wiązać się będzie z brakiem
możliwości wykonania danej usługi i osiągnięcia określonego celu lub podjęcia
określonych działań. Podanie przez Użytkownika danych, które nie są obowiązkowe lub
nadmiaru danych, których Administrator nie potrzebuje przetwarzać następuje na podstawie
decyzji samego Użytkownika i wówczas przetwarzanie odbywa się na podstawie przesłanki
zawartej w art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda). Użytkownik udziela zgody na przetwarzanie
tych danych oraz na zanonimizowanie danych, których Administrator nie wymaga i nie chce
przetwarzać, a mimo to Użytkownik przekazał je Administratorowi.
W JAKICH CELACH I NA JAKICH PODSTAWACH PRAWNYCH PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE
PODAWANE W RAMACH KORZYSTANIA ZE STRONY?
Dane osobowe Użytkownika na Stronie Administratora mogą być przetwarzane w następujących
celach i na następujących podstawach prawnych: wykonania usługi lub wykonania zawartej
umowy, przesłania oferty (np. reklamowej) na prośbę Użytkownika — na podstawie art. 6
ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy lub podjęcie działań
na żądanie);
wystawienia faktury, rachunku i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów
prawa podatkowego w przypadku dokonania zamówień w Sklepie internetowym lub pozostałych
produktów i usług — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z
przepisów prawa); udzielenia rabatu lub informowania o promocjach i ciekawych ofertach
Administratora lub podmiotów przez niego polecanych — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a
RODO (zgoda); rozpatrzenia reklamacji czy roszczeń związanych z umową — na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy) oraz na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa);
ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f
RODO (prawnie uzasadniony interes administratora); kontaktu telefonicznego w sprawach
związanych z realizacją usługi — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do
zawarcia i/lub wykonania umowy); kontaktu telefonicznego w celu przedstawienia oferty i
marketingu bezpośredniego – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) oraz na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora), jeśli
jesteś już moim klientem; tworzenia rejestrów związanych z RODO i innymi przepisami — na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6
ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
archiwalnym i dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć
wykazywaniu faktów — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes
administratora); analitycznym, polegającym między innymi na analizie danych zbieranych
automatycznie przy korzystaniu ze strony internetowej, w tym cookies np. cookies Google
Analytics, Piksel Facebooka — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie
uzasadniony interes administratora); wykorzystywania cookies na Stronie i jej
podstronach — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda); zarządzania Stroną
internetową i stronami Administratora na innych platformach — na podstawie art. 6 ust. 1
lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora); badania satysfakcji z
oferowanych usług — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes
administratora),
zamieszczenia przez Użytkownika opinii o usługach świadczonych przez Administratora— na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda),
w wewnętrznych celach administracyjnych Administratora związanych z zarządzaniem
kontaktem z Użytkownikiem, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora danych
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
w celu wysyłania newslettera – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie
uzasadniony interes administratora polegający na przetwarzaniu danych w celach
marketingu bezpośredniego) oraz na podstawie ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (zgoda),
w celu dopasowania treści wyświetlanych na stronach Administratora do indywidualnych
potrzeb oraz ciągłego doskonalenia jakości oferowanych usług – na podstawie art. 6 ust.
1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
w celu marketingu bezpośredniego kierowanego do Użytkownika własnych produktów lub usług
lub polecanych produktów osób trzecich – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie
uzasadniony interes administratora),
w celu tworzenia własnych baz danych Użytkowników – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f
RODO (prawnie uzasadniony interes administratora), W JAKI SPOSÓB ZBIERANE SĄ DANE?
Zbierane i przetwarzane są tylko te dane, które użytkownik sam poda (za wyjątkiem – w pewnych
sytuacjach – danych zbieranych automatycznie za pomocą plików cookies oraz danych logowania,
o czym mowa poniżej). Podczas wizyty na stronie, automatycznie zbierane są dane dotyczące
samej wizyty, np. adres IP użytkownika, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego,
itp. (dane logowania). Dane zbierane automatycznie mogą być użyte do analizy zachowań użytkowników
na stronie internetowej, zbierania danych demograficznych o użytkownikach lub do personalizacji
zawartości strony w celu jej ulepszenia. Dane te przetwarzane są jednak wyłącznie w celach
administrowania stroną, zapewnienia sprawnej obsługi hostingowej, czy kierowania treści marketingowych
i nie są kojarzone z danymi poszczególnych użytkowników. Więcej o cookies przeczytasz w dalszej
części niniejszej polityki.
JAKIE SĄ TWOJE UPRAWNIENIA?
Użytkownikowi przysługują w każdej chwili uprawnienia zawarte w art. 15- 21 RODO tj.:
prawo dostępu do treści jego danych,
prawo do przenoszenia danych,
prawo poprawiania danych,
prawo sprostowania danych,
prawo usunięcia danych, jeśli brak jest podstaw do ich przetwarzania,
prawo ograniczenia przetwarzania, jeśli nastąpiło ono w sposób nieprawidłowy lub bez podstawy
prawnej,
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego
interesu administratora,
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na
zasadach określonych w ustawie o ochronie danych osobowych), jeśli uzna, że przetwarzanie
jego danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony
danych. prawo do bycia zapomnianym, jeśli dalsze przetwarzanie nie będzie przewidziane przez
aktualnie obowiązujące przepisy prawa.
Administrator zwraca uwagę, że uprawnienia te nie są bezwzględne i nie przysługują w odniesieniu
do wszystkich czynności przetwarzania danych osobowych Użytkownika. Tyczy się to np. prawa
do uzyskania kopii danych. Uprawnienie to nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności
innych osób, takie jak np. prawa autorskie, tajemnica zawodowa. W celu poznania ograniczeń
dotyczących Twoich uprawnień odsyłam do treści RODO.
Użytkownikowi zawsze jednak przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
W celu realizacji swoich praw Użytkownik może zwrócić się do Administratora poprzez
adres e-mail: [email protected] lub listownie na adres miejsca wykonywania działalności przez Administratora, jeśli został
podany w niniejszej polityce prywatności, wskazując zakres swoich żądań. Odpowiedź zostanie
udzielona w terminie nie późniejszym niż 30 dni od dnia wpłynięcia żądania i jego uzasadnienia.
CZY MOŻESZ COFNĄĆ WYRAŻONĄ ZGODĘ?
Jeżeli Użytkownik wyraził zgodę na określone działanie, zgoda taka może być w każdym czasie
cofnięta, co skutkować będzie usunięciem adresu e-mail z listy mailingowej Administratora
i zaprzestaniem wskazanych działań. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na przetwarzanie
danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W niektórych przypadkach, dane mogą nie zostać całkowicie usunięte i zostaną zachowane w
celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami przez czas zgodny z przepisami ustawy kodeks
cywilny lub np. w celu realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora.
Każdorazowo, Administrator odniesie się do żądania Użytkownika, odpowiednio uzasadniając
dalsze działania wynikające z obowiązków prawnych.
CZY PRZEKAZUJEMY TWOJE DANE DO PAŃSTW TRZECICH?
Dane Użytkownika mogą być przekazywane poza obszar Unii Europejskiej, do państw
trzecich, i jeśli dojdzie do takiej sytuacji to będą one przekazywane wyłącznie
odbiorcom, którzy przystąpili do porozumienia „Tarcza prywatności – Privacy Shield” lub
tym, którzy gwarantują najwyższa ochronę i bezpieczeństwo danych.
Z uwagi na korzystanie z usług Google, Cloudflare, Resend dane Użytkownika mogą być
przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na
amerykańskich serwerach. Google przystąpiło do programu Privacy Shield i w ten sposób
gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych wymagany przez przepisy prawa Unii
Europejskiej. Często stosują też mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO (np.
certyfikaty) lub standardowe klauzule umowne.
Link do listy podmiotów, które przystąpiły do „Tarczy prywatności – Privacy Shield”:
https://www.privacyshield.gov/welcome
Szczegółowe informacje dostępne są w treści polityki prywatności każdego z dostawców tych
usług, dostępnych na ich stronach internetowych. Przykładowo:
Hetzner: https://www.hetzner.com/privacy-policy-notice
Resend https://resend.com/legal/privacy-policy
Cloudflare https://www.cloudflare.com/privacypolicy/
ByteDance Ltd. https://www.tiktok.com/legal/page/eea/privacy-policy/pl
Sentry https://sentry.io/privacy/
Google LLC: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Fakturownia Sp. z o.o.: https://fakturownia.pl/polityka-prywatnosci-2023
PayPal: https://www.paypal.com/pl/legalhub/privacy-full
Stripe: https://stripe.com/en-pl/privacy
Obecnie usługi oferowane przez Google dostarczane są głównie przez podmioty znajdujące
się w Unii Europejskiej.
Należy, jednakże każdorazowo zapoznać się z polityką prywatności tych dostawców w celu otrzymania
aktualnej informacji w zakresie ochrony danych osobowych. JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY TWOJE DANE?
Dane Użytkownika będą przechowywane przez Administratora przez czas realizacji poszczególnych
usług/osiągnięcia celów oraz: przez okres realizacji usługi i współpracy, a także przez okres
przedawnienia roszczeń zgodnie z przepisami prawa – w odniesieniu do danych przekazanych
przez kontrahentów i klientów, przez okres prowadzenia rozmów i negocjacji poprzedzających
zawarcie umowy lub wykonanie usługi – w odniesieniu do danych podanych w zapytaniu ofertowym,
przez okres wymagany przepisami prawa, w tym prawa podatkowego — w odniesieniu do danych
osobowych wiążących się ze spełnieniem obowiązków wynikających z mających zastosowanie przepisów,
do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu złożonego na podstawie art. 21 RODO — w odniesieniu
do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora,
w tym do celów marketingu bezpośredniego, do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania,
celu biznesowego — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody. Po
wycofaniu zgody dane mogą być jeszcze przetwarzane w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami
zgodnie z okresem przedawnienia tych roszczeń lub okresem (krótszym) wskazanym Użytkownikowi,
do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności — w odniesieniu do danych osobowych
przetwarzanych głównie do celów analitycznych, statystycznych, wykorzystania cookies i administrowania
Stronami Administratora, przez okres maksymalnie 3 lat w przypadku osób, które wypisały się
z newslettera w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami (np. informacja o dacie subskrypcji
i dacie wypisania się z newslettera, o ilości otrzymanych newsletterów, podejmowanych działaniach
i aktywności związanej z otrzymywanymi wiadomościami), lub po okresie 1 roku braku jakiejkolwiek
aktywności przez danego subskrybenta, np. nie otworzenia jakiejkolwiek wiadomości od Administratora.
Okresy przechowywania danych wskazane w latach liczone są na koniec każdego roku, w którym
nastąpiło rozpoczęcie przetwarzania danych. Ma to na celu usprawnienie procesu przetwarzania
i zarządzania danymi.
LINKI ODSYŁAJĄCE DO INNYCH STRON
Na Stronie mogą pojawiać się linki odsyłające do innych stron internetowych. Będą one otwierać
się w nowym oknie przeglądarki lub w tym samym oknie. Administrator nie odpowiada za treści
przekazywane przez te strony. Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z polityką prywatności
lub regulaminem tych stron. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH Dane osobowe Użytkownika są przechowywane
i chronione z należytą starannością, zgodnie z wdrożonymi procedurami wewnętrznymi Administratora.
Administrator przetwarza informacje o Użytkowniku przy użyciu odpowiednich środków technicznych
i organizacyjnych spełniających wymagania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności
przepisów o ochronie danych osobowych. Środki te mają na celu przede wszystkim zabezpieczenie
danych osobowych Użytkowników przed dostępem osób nieupoważnionych. W szczególności, dostęp
do danych osobowych Użytkowników mają jedynie osoby upoważnione, które są zobowiązane do
zachowania tych danych w tajemnicy.
Użytkownik powinien jednocześnie dochować staranności w zabezpieczeniu swoich danych
osobowych przekazywanych w ramach sieci Internet, w szczególności nie ujawniać swoich
danych logowania osobom trzecim, stosować zabezpieczenia antywirusowe oraz aktualizować
oprogramowanie.
KIM MOGĄ BYĆ ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH?
Administrator informuje, że korzysta z usług podmiotów zewnętrznych. Podmioty, którym powierza
przetwarzanie danych osobowych (takie jak np. firmy kurierskie, firmy pośredniczące w płatnościach
elektronicznych, firmy oferujące usługi księgowe, firmy umożliwiające wysyłkę newsletterów)
gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych
przez przepisy prawa, w szczególności przez RODO.
Administrator informuje Użytkownika, że powierza przetwarzanie danych osobowych m.in.
następującym podmiotom:
Cloudflare: w celu obsługi ruchu sieciowego i hostingu wideo
Resend: w celu korzystania z systemu mailingowego
Hetzner: w celu hostingu strony
OVH: w celu obsługi domeny i serwera pocztowego
Sentry: w celu monitorowania błędów
Google LLC: w celu korzystania z usług analitycznych
ByteDance Ltd.: w celu korzystania z usług analitycznych
Fakturownia Sp. z o.o.: w celu obsługi faktur
PayPal: w celu obsługi płatności
Stripe: w celu obsługi płatności
innym zleceniobiorcom lub podwykonawcom zaangażowanym do obsługi technicznej,
administracyjnej, lub do świadczenia pomocy prawnej na rzecz Administratora i jego
klientów, np. pomocy księgowej, informatycznej, graficznej, copywritterskiej, firmom
windykacyjnym, prawnikom, itd. urzędom np. urzędowi skarbowemu – w celu realizacji
obowiązków prawno-podatkowych związanych z rozliczeniami i księgowością.
CZY POWOŁALIŚMY INSPEKTORA OCHRONY DANYCH? Administrator Danych Osobowych niniejszym
informuje, że nie powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IODO) i wykonuje
samodzielnie obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych. Użytkownik przyjmuje
do wiadomości, iż jego dane osobowe mogą być przekazywane uprawnionym organom państwowym
w związku z prowadzonymi przez nie postępowaniami, na ich żądanie i po spełnieniu
przesłanek potwierdzających niezbędność uzyskania od Administratora tych danych.
CZY PROFILUJEMY TWOJE DANE?
Dane osobowe Użytkownika nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji,
mających wpływ na prawa i obowiązki czy wolności Użytkownika w rozumieniu RODO.
W ramach strony internetowej i technologii śledzących dane Użytkownika mogą być profilowane,
co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty firmy, którą Administrator kieruje do Użytkownika
(głównie poprzez tzw. reklamę behawioralną). Nie powinno to mieć jednak żadnego wpływu na
sytuację prawną Użytkownika, w szczególności na warunki zawartych przez niego umów czy umów,
które zamierza zawrzeć. Może jedynie pomóc w lepszym dopasowaniu treści i kierowanych reklam
do zainteresowań Użytkownika. Użyte informacje są anonimowe i nie są kojarzone z danymi osobowymi
podanymi przez Użytkownika np. w procesie zakupu. Wynikają one z danych statystycznych np.
płeć, wiek, zainteresowania, przybliżona lokalizacja, zachowania na Stronie.
Każdy Użytkownik ma prawo wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania, jeśli miałoby ono negatywny
wpływ na prawa i obowiązki Użytkownika.
§4 FORMULARZE
Administrator stosuje następujące rodzaje formularzy w ramach Strony:
Formularz zapisu na newsletter – wymaga podania w odpowiednim miejscu swojego imienia i
adresu e-mail. Pola te są obowiązkowe. Następnie Użytkownik, w celu dodania jego adresu
e-mail do bazy subskrybentów Administratora, musi potwierdzić chęć zapisu. Uzyskane w
ten sposób dane są dodawane do listy mailingowej w celu wysyłania newslettera.
Subskrypcja/zapis oznacza, że Użytkownik zgadza się z niniejszą Polityką prywatności
oraz wyraża zgodę na wysyłanie mu informacji marketingowych i handlowych za pomocą
środków komunikacji elektronicznej np. e-maila, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002
roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
Poprzez zapis na newsletter Użytkownik wyraża również zgodę na wykorzystywanie przez
Administratora telekomunikacyjnych urządzeń końcowych Użytkownika (np. telefonu,
tabletu, komputera) w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług Administratora
oraz przedstawiania Użytkownikowi informacji handlowych zgodnie z art. 172 ust.1 ustawy
Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2014 r. poz. 243 ze zm.)
Powyższe zgody są dobrowolne, jednakże konieczne do wysyłki newslettera, w tym m.in. do
informowania o usługach, nowych wpisach blogowych, produktach, promocjach i rabatach
oferowanych przez Administratora lub produktach osób trzecich polecanych przez niego.
Zgody mogą zostać w każdej chwili wycofane, co spowoduje zaprzestanie wysyłania
newslettera zgodnie z zasadami zawartymi w niniejszej polityce prywatności.
Newsletter jest wysyłany przez czas nieokreślony, od chwili aktywacji do czasu wycofania
zgody. Po wycofaniu zgody, dane Użytkownika mogą być przechowywane w bazie
newsletterowej jeszcze przez okres do 2 lat, w celu wykazania faktu udzielenia przez
Użytkownika zgody na komunikację poprzez newsletter, działań Użytkownika (otwieralności
e-maili) oraz chwili jej wycofania, a także ewentualnych związanych z tym roszczeń, co
stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Wysyłka newslettera może zostać zaprzestana w przypadku niewykazania przez Użytkownika
aktywności przez minimum 1 rok od rozpoczęcia świadczenia usługi newsletter lub
odczytania ostatniej wiadomości e-mail (wysłanego newslettera). W takim przypadku,
Administrator usunie dane Użytkownika z systemu do wysyłki newslettera (dostawcy).
Użytkownik nie będzie uprawniony do otrzymania żadnej wiadomości od Administratora,
chyba że zdecyduje się ponownie zapisać w formularzu zapisu na Newsletter lub
skontaktuje się z Administratorem w inny, wybrany w tym celu sposób.
System mailingowy wykorzystywany do wysyłki newslettera odnotowuje wszelką aktywność i
podejmowane działania Użytkownika związane z przesyłanymi do niego e-mailami (data i
godzina otwarcia wiadomości, kliknięcia w linki, moment wypisania się, itp.).
Formularz kontaktowy – umożliwia wysłanie wiadomości do Administratora i kontakt z nim
drogą elektroniczną. Dane osobowe w postaci imienia, nazwiska, adres e-mail oraz dane
podane w treści wiadomości, przetwarzane są przez Administratora zgodnie z niniejszą
Polityką Prywatności w celu kontaktu z Użytkownikiem. Po zakończeniu kontaktu z Tobą,
dane mogą być archiwizowane, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora.
Administrator nie jest w stanie określić dokładnego okresu archiwizacji, a tym samym
usunięcia wiadomości. Jednakże, maksymalny okres nie będzie wynosić dłużej niż terminy
przedawnienia roszczeń wynikające z przepisów prawa.
Formularz systemu umożliwiający pozostawienie komentarzy – Wszelkie dane w formularzu
komentarzy podajesz dobrowolnie, jeżeli chcesz taki komentarz pozostawić. Umieszczając
komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie tych danych. Są to: imię, nazwisko, e-mail,
nazwa Twojej strony internetowej, numer IP. Niektóre dane oznaczone jako obowiązkowe
muszą zostać wpisane. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy
zamieszczanych przez czytelników Strony i bloga. Administrator zastrzega sobie prawo do
niezamieszczania komentarzy o charakterze spamu, obraźliwych, zawierających wulgarne lub
obraźliwe zwroty, treści niezgodne z prawem lub zawierające jakiekolwiek linki do innych
stron umieszczone bez jego zgody.
Formularz zamówienia w Sklepie – Składając zamówienie w sklepie internetowym
Administratora musisz podać określone dane zgodnie z zasadami zawartymi w regulaminie
sprzedaży w celu realizacji zamówienia, realizacji obowiązków prawnych nałożonych na
Administratora, rozliczeń, rozpatrywania roszczeń, w celach statystycznych i
archiwalnych, a także w celu marketingu bezpośredniego w stosunku do klientów, co jest
prawnie uzasadnionym interesem Administratora. Są to głównie: imię, nazwisko, nazwa
firmy, NIP, adres zamieszkania lub siedziba firmy, ewentualnie adres do doręczeń, adres
e-mail. Jeżeli posiadasz już konto użytkownika w sklepie to wówczas wystarczy podanie
loginu (lub adresu e-mail) oraz hasła i zalogowanie się na swoje konto, a następnie
dokonanie dalszych kroków związanych z zamówieniem. Administrator przechowuje dane przez
czas realizacji zamówienia czy usługi, a po jej wykonaniu przez okres niezbędny do
ochrony przed roszczeniami. Ponadto, przez czas wskazany przepisami prawa np.
podatkowego (m.in. okres przechowywania faktur). Formularz reklamacji i odstąpienia od
umowy – W przypadku korzystania z usług lub produktów Administratora możesz złożyć
reklamację lub odstąpić od zawartej umowy. W tym celu, Administrator umożliwia Ci
wypełnienie formularza reklamacyjnego i formularza odstąpienia od umowy załączonych do
regulaminu sprzedaży. Możesz także dokonać tych czynności bez wypełniania formularza,
jednakże podając niezbędne dane. Wymagane w tym wypadku dane to: imię, nazwisko lub
ewentualnie nazwa użytkownika, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy (jeżeli
zamówienie było dokonywane w imieniu firmy), adres e-mail, numer telefonu (ewentualnie),
numer rachunku bankowego (jeśli konieczny będzie zwrot). Podanie danych jest dobrowolne,
ale niezbędne do rozpatrzenia reklamacji zgodnie z przepisami prawa oraz regulaminem
sprzedaży. Dane będą przechowywane w celu realizacji procedury reklamacyjnej /
odstąpienia od umowy oraz w celach archiwalnych i obrony przed roszczeniami. Formularz
rejestracyjny założenia konta Użytkownika w sklepie internetowym – Użytkownik ma
możliwość założenia konta w sklepie internetowym i w tym celu powinien dokonać
odpowiedniej rejestracji i podania danych: imię, nazwisko, adres e-mail, adres
zamieszkania, adres siedziby firmy, NIP, a następnie hasła. Założenie konta odbywa się
na zasadach podanych w regulaminie sprzedaży i jest usługą świadczoną drogą
elektroniczną. Zasady utrzymywania konta oraz jego ewentualnego usunięcia zawarte są w
regulaminie. Obowiązkowe są dane oznaczone jako takie i bez ich podania nie będzie
możliwe założenie konta użytkownika. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.
Administrator może powierzać przetwarzanie danych osobowych podmiotom trzecim bez
odrębnej zgody Użytkownika (na podstawie umowy powierzenia). Dane pozyskane z formularzy
nie mogą być przekazywane podmiotom trzecim.
Jeżeli Użytkownik korzysta z usług dostawców zewnętrznych jak np. Google, czy Disquis
powinien zapoznać się z ich polityką prywatności, dostępną u dostawców tych usług, na
ich stronach internetowych.
§5 WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI I PRAWA AUTORSKIE
Treści przedstawione na Stronie nie stanowią porad specjalistycznych i nie odnoszą się
do konkretnego stanu faktycznego. Jeśli chcesz uzyskać pomoc w konkretnej sprawie,
skontaktuj się z osobą uprawnioną do udzielania takich porad lub z Administratorem za
podane dane kontaktowe. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie
treści zawartych na Stronie lub działań czy zaniechań podejmowanych na jej podstawie.
Wszystkie treści umieszczone na Stronie stanowią przedmiot praw autorskich określonych
osób i/lub Administratora (np. zdjęcia, teksty, video, bezpłatne materiały, itp.).
Administrator nie wyraża zgody na kopiowanie tychże treści w całości lub części bez jego
wyraźnej, uprzedniej zgody.
Treści umieszczone na Stronie są aktualne na dzień ich zamieszczenia, chyba że wskazano
inaczej.
§6 TECHNOLOGIE
W celu korzystania ze strony internetowej Administratora niezbędne jest posiadanie:
Urządzenia z dostępem do sieci Internet
Aktywnej skrzynki elektronicznej odbierającej wiadomości e-mail
Przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie stron www
Oprogramowanie umożliwiające odczyt treści w przedstawionych formatach np. pdf., video,
mp3, mp4.
§7 POLITYKA PLIKÓW COOKIES
Podobnie jak większość stron internetowych, Strona Administratora korzysta z tzw.
technologii śledzących, czyli plików cookies (“ciasteczek”) co umożliwia ulepszanie
strony pod kątem potrzeb użytkowników ją odwiedzających. Strona nie zbiera w sposób
automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) to dane informatyczne, niewielkie pliki tekstowe,
które przechowywane są na Twoim urządzeniu końcowym, np. komputerze, tablecie,
smartfonie, wtedy, gdy korzystasz z mojej Strony. Mogą to być cookies własne (pochodzące
bezpośrednio z mojej strony internetowej) oraz cookies podmiotów trzecich (pochodzące z
innych stron internetowych niż moja strona). Pliki cookies pozwalają na dostosowanie
zawartości mojej strony internetowej do Twoich indywidualnych potrzeb oraz potrzeb
innych odwiedzających ją użytkowników. Umożliwiają również tworzenie statystyk, które
pokazują w jaki sposób użytkownicy strony korzystają z niej oraz jak się po niej
poruszają. Dzięki temu mogę ulepszać moją stronę internetową, jej zawartość, strukturę i
wygląd. Administrator stosuje następujące pliki cookies podmiotów trzecich w ramach
Strony: Powiadomienia typu web push, z poziomu przeglądarki – w celu lepszej komunikacji
z Użytkownikiem oraz szybszego przekazywania mu wartościowych treści czy ofert,
Administrator umożliwia wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień typu web push z
poziomu przeglądarki Użytkownika. Aby wyrazić zgodę na odbieranie powiadomień web push
Użytkownik powinien na komunikacie wysłanym przez jego przeglądarkę internetową
zaznaczyć opcję „wyświetlaj powiadomienia” lub inną bliskoznaczną (każda przeglądarka
może inaczej nazywać tę opcję).
Zgoda na otrzymywanie ww. powiadomień może zostać w każdej chwili cofnięta poprzez
zmianę ustawień przeglądarki internetowej Użytkownika. Administrator nie przetwarza
żadnych danych osobowych Użytkowników korzystających z powiadomień typu web push.
Użytkownicy są identyfikowani wyłącznie na podstawie informacji, które są przechowywane
przez ich przeglądarki internetowe, do których Administrator nie ma dostępu.
Narzędzia służące do oceny efektywności kampanii reklamowych Google Ads – w celu
prowadzenia kampanii reklamowych oraz remarketingowych, co jest prawnie uzasadnionym
interesem Administratora. Administrator nie gromadzi żadnych danych, które pozwalałyby
na identyfikację danych osobowych Użytkownika. Administrator zaleca zapoznanie się z
polityką prywatności Google w celu poznania szczegółów działania tych funkcji oraz ich
ewentualnego wyłączenia z poziomu przeglądarki Użytkownika.
Cookies służące do odzyskiwania porzuconych koszyków i aktywności Użytkownika na stronie
sklepu internetowego, – w celu skierowania do Użytkownika komunikacji reklamowej
związanej z niezakończonym zamówieniem, co jest prawnie uzasadnionym interesem
Administratora.
Treści z portali i stron internetowych zewnętrznych dostawców, Administrator może
osadzać na Stronie treści z portali, serwisów, blogów i innych stron internetowych
zewnętrznych podmiotów. W szczególności mogą to być filmy z serwisu Youtube.
Wspomniane podmioty trzecie mogą zapisywać pewne dane o odtworzeniach treści jakich
dokonał Użytkownik.
Jeśli nie chcesz, żeby miało to miejsce, wyloguj się z danego portalu (jeśli posiadasz
tam konto i jesteś zalogowany) zanim odwiedzisz moją Stronę lub nie odtwarzaj danych
treści na Stronie. Możesz też zmienić ustawienia swojej przeglądarki i zablokować
wyświetlanie Ci określonych treści.
Każdorazowo zapoznaj się z polityką prywatności poszczególnych dostawców usług i
narzędzi zewnętrznych.
Administrator ponownie zaleca zapoznanie się z polityką prywatności każdego z dostawców
powyższych usług w celu poznania możliwości dokonywania zmian i ustawień, zapewniających
ochronę praw Użytkownika. W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików cookies:
sesyjne, które usuwane są po zamknięciu przeglądarki, wylogowaniu lub opuszczeniu strony
internetowej, oraz stałe, które są przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika, co
umożliwia rozpoznanie Twojej przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę, przez czas
określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Ciebie. W wielu
przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka
internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym
Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień
dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki
sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki
internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika
Strony. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne
są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Administrator informuje,
że ograniczenia stosowania plików cookies (wyłączenie ich, ograniczenie) mogą wpłynąć na
niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Strony i utrudnić jej
funkcjonowanie. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem
http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.
§8 ZGODA NA COOKIES
Podczas pierwszego wejścia na Stronę musisz wyrazić zgodę na cookies lub podjąć inne, możliwe działania wskazane w komunikacie, żeby móc dalej korzystać z zawartości Strony. Korzystanie ze Strony oznacza wyrażenie zgody. Jeżeli nie chcesz takiej zgody wyrazić – opuść Stronę. Zawsze też, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki, wyłączyć lub usunąć pliki cookies. W zakładce „pomoc” w Twojej przeglądarce znajdziesz niezbędne informacje.
§9 LOGI SERWERA
Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym
przechowywana jest Strona.
Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują
m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej
i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik.
Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
Logi serwera służą do administrowania Stroną, a ich treść nie jest ujawniona nikomu poza
osobami i podmiotami upoważnionymi do administrowania serwerem.
Ostatnia aktualizacja: 17.03.2025