Polityka Prywatności i Polityka Cookies
Zasady ochrony danych osobowych
Korzystanie ze strony internetowej oraz sklepu internetowego pod nazwą https://maturazlewusem.pl oznacza akceptację poniższych warunków Polityki Prywatności i Polityki Cookies.
Zapoznaj się z jej postanowieniami. Poniższy spis treści pomoże Ci w tym. Informuję Cię w niej, w jaki sposób troszczę się o Twoje dane, jak je przetwarzam, komu je powierzam i wiele innych ważnych kwestii związanych z danymi osobowymi.
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejsza Polityka Prywatności i Polityka Cookies określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników oraz plików Cookies, a także innych technologii pojawiających się na stronie internetowej https://maturazlewusem.pl/ Administratorem strony i danych osobowych przekazywanych w jej ramach jest Wojciech Strykowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Wojciech Strykowski pod adresem Poznań, ul. Święty Marcin, nr 29, lok. 8, 61-806 NIP: 9721331387 zgodnie z dokumentem wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej zwany dalej Administratorem Dbam o bezpieczeństwo Twoich danych osobowych oraz o Twoją prywatność jako Użytkownika Strony. Cieszę się, że odwiedziłeś moją Stronę. W razie jakichkolwiek wątpliwości w zakresie postanowień niniejszej Polityki Prywatności i Polityki Cookies proszę kontaktować się z Administratorem poprzez adres e-mail: [email protected]. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w polityce prywatności, a każdego Użytkownika strony obowiązuje znajomość aktualnej polityki prywatności. Przyczyną zmian mogą być rozwój technologii internetowej, zmiany w powszechnie obowiązującym prawie czy też rozwój Strony poprzez np. korzystanie z nowych narzędzi przez Administratora. Na dole strony znajduje się data publikacji aktualnej Polityki prywatności.
§2 DEFINICJE
Administrator – Wojciech Strykowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Wojciech
Strykowski, NIP: 9721331387
Użytkownik – każdy podmiot przebywający na stronie i korzystający z niej. Strona i/lub Sklep
internetowy – strona internetowa i sklep internetowy znajdujący się pod adresem
https://maturazlewusem.pl/
Newsletter – oznacza bezpłatną usługę świadczoną drogą elektroniczną przez Administratora na
rzecz Użytkownika poprzez przesyłanie listów elektronicznych, za pośrednictwem których
Administrator informuje o wydarzeniach, usługach, produktach i innych elementach istotnych z
punktu widzenia Administratora i /lub w celu realizacji prawnie uzasadnionego celu
Administratora, którym jest marketing bezpośredni. Szczegółowe informacje na temat wysyłki
Newslettera znajdują się w dalszej części niniejszej polityki prywatności. Konto Użytkownika lub
Konto – konto Użytkownika założone na platformie internetowej Sklepu internetowego,
umożliwiające dostęp do zakupionych szkoleń i produktów. Formularz lub Formularze – miejsca na
Stronie, które umożliwiają wprowadzenie danych osobowych przez Użytkownika, we wskazanych w nich
celach np. w celu wysyłki newslettera, w celu złożenia zamówienia, w celu kontaktu z
Użytkownikiem.
RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne
Rozporządzenie o Ochronie Danych).
§3 DANE OSOBOWE I ZASADY ICH PRZETWARZANIA
KTO JEST ADMINISTRATOREM TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?
Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Wojciech Strykowski prowadzący działalność
gospodarczą pod firmą Wojciech Strykowski pod adresem Poznań, ul. Święty Marcin, nr 29, lok. 8,
61-806 NIP: 9721331387
CZY PODANIE DANYCH JEST DOBROWOLNE? CO JEST KONSEKWENCJĄ ICH NIEPODANIA?
Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niepodanie pewnych informacji, co do zasady
zaznaczonych na stronach Administratora jako obowiązkowe, wiązać się będzie z brakiem możliwości
wykonania danej usługi i osiągnięcia określonego celu lub podjęcia określonych działań. Podanie
przez Użytkownika danych, które nie są obowiązkowe lub nadmiaru danych, których Administrator
nie potrzebuje przetwarzać następuje na podstawie decyzji samego Użytkownika i wówczas
przetwarzanie odbywa się na podstawie przesłanki zawartej w art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda).
Użytkownik udziela zgody na przetwarzanie tych danych oraz na zanonimizowanie danych, których
Administrator nie wymaga i nie chce przetwarzać, a mimo to Użytkownik przekazał je
Administratorowi.
W JAKICH CELACH I NA JAKICH PODSTAWACH PRAWNYCH PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE PODAWANE W
RAMACH KORZYSTANIA ZE STRONY?
Dane osobowe Użytkownika na Stronie Administratora mogą być przetwarzane w następujących celach
i na następujących podstawach prawnych: wykonania usługi lub wykonania zawartej umowy,
przesłania oferty (np. reklamowej) na prośbę Użytkownika — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b
RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy lub podjęcie działań na żądanie);
wystawienia faktury, rachunku i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa
podatkowego w przypadku dokonania zamówień w Sklepie internetowym lub pozostałych produktów i
usług — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa);
udzielenia rabatu lub informowania o promocjach i ciekawych ofertach Administratora lub
podmiotów przez niego polecanych — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda); rozpatrzenia
reklamacji czy roszczeń związanych z umową — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność
do zawarcia i/lub wykonania umowy) oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek
wynikający z przepisów prawa);
ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony interes administratora); kontaktu telefonicznego w sprawach związanych z
realizacją usługi — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub
wykonania umowy); kontaktu telefonicznego w celu przedstawienia oferty i marketingu
bezpośredniego – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) oraz na podstawie art. 6 ust. 1
lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora), jeśli jesteś już moim klientem;
tworzenia rejestrów związanych z RODO i innymi przepisami — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c
RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie
uzasadniony interes administratora);
archiwalnym i dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu
faktów — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
analitycznym, polegającym między innymi na analizie danych zbieranych automatycznie przy
korzystaniu ze strony internetowej, w tym cookies np. cookies Google Analytics, Piksel Facebooka
— na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
wykorzystywania cookies na Stronie i jej podstronach — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO
(zgoda); zarządzania Stroną internetową i stronami Administratora na innych platformach — na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora); badania
satysfakcji z oferowanych usług — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony
interes administratora),
zamieszczenia przez Użytkownika opinii o usługach świadczonych przez Administratora— na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda),
w wewnętrznych celach administracyjnych Administratora związanych z zarządzaniem kontaktem z
Użytkownikiem, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora danych na podstawie art. 6
ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
w celu wysyłania newslettera – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony
interes administratora polegający na przetwarzaniu danych w celach marketingu bezpośredniego)
oraz na podstawie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (zgoda),
w celu dopasowania treści wyświetlanych na stronach Administratora do indywidualnych potrzeb
oraz ciągłego doskonalenia jakości oferowanych usług – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony interes administratora),
w celu marketingu bezpośredniego kierowanego do Użytkownika własnych produktów lub usług lub
polecanych produktów osób trzecich – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony
interes administratora),
w celu tworzenia własnych baz danych Użytkowników – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony interes administratora),
W JAKI SPOSÓB ZBIERANE SĄ DANE?
Zbierane i przetwarzane są tylko te dane, które użytkownik sam poda (za wyjątkiem – w pewnych
sytuacjach – danych zbieranych automatycznie za pomocą plików cookies oraz danych logowania, o
czym mowa poniżej). Podczas wizyty na stronie, automatycznie zbierane są dane dotyczące samej
wizyty, np. adres IP użytkownika, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, itp.
(dane logowania). Dane zbierane automatycznie mogą być użyte do analizy zachowań użytkowników na
stronie internetowej, zbierania danych demograficznych o użytkownikach lub do personalizacji
zawartości strony w celu jej ulepszenia. Dane te przetwarzane są jednak wyłącznie w celach
administrowania stroną, zapewnienia sprawnej obsługi hostingowej, czy kierowania treści
marketingowych i nie są kojarzone z danymi poszczególnych użytkowników. Więcej o cookies
przeczytasz w dalszej części niniejszej polityki.
JAKIE SĄ TWOJE UPRAWNIENIA?
Użytkownikowi przysługują w każdej chwili uprawnienia zawarte w art. 15- 21 RODO tj.:
prawo dostępu do treści jego danych,
prawo do przenoszenia danych,
prawo poprawiania danych,
prawo sprostowania danych,
prawo usunięcia danych, jeśli brak jest podstaw do ich przetwarzania,
prawo ograniczenia przetwarzania, jeśli nastąpiło ono w sposób nieprawidłowy lub bez podstawy
prawnej,
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego
interesu administratora,
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na
zasadach określonych w ustawie o ochronie danych osobowych), jeśli uzna, że przetwarzanie jego
danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych.
prawo do bycia zapomnianym, jeśli dalsze przetwarzanie nie będzie przewidziane przez aktualnie
obowiązujące przepisy prawa.
Administrator zwraca uwagę, że uprawnienia te nie są bezwzględne i nie przysługują w odniesieniu
do wszystkich czynności przetwarzania danych osobowych Użytkownika. Tyczy się to np. prawa do
uzyskania kopii danych. Uprawnienie to nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych
osób, takie jak np. prawa autorskie, tajemnica zawodowa. W celu poznania ograniczeń dotyczących
Twoich uprawnień odsyłam do treści RODO.
Użytkownikowi zawsze jednak przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
W celu realizacji swoich praw Użytkownik może zwrócić się do Administratora poprzez adres
e-mail: [email protected]
lub listownie na adres miejsca wykonywania działalności przez Administratora, jeśli
został podany w niniejszej polityce prywatności, wskazując zakres swoich żądań. Odpowiedź
zostanie udzielona w terminie nie późniejszym niż 30 dni od dnia wpłynięcia żądania i jego
uzasadnienia.
CZY MOŻESZ COFNĄĆ WYRAŻONĄ ZGODĘ?
Jeżeli Użytkownik wyraził zgodę na określone działanie, zgoda taka może być w każdym czasie
cofnięta, co skutkować będzie usunięciem adresu e-mail z listy mailingowej Administratora i
zaprzestaniem wskazanych działań. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na przetwarzanie
danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W niektórych przypadkach, dane mogą nie zostać całkowicie usunięte i zostaną zachowane w
celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami przez czas zgodny z przepisami ustawy kodeks
cywilny lub np. w celu realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora.
Każdorazowo, Administrator odniesie się do żądania Użytkownika, odpowiednio uzasadniając
dalsze działania wynikające z obowiązków prawnych.
CZY PRZEKAZUJEMY TWOJE DANE DO PAŃSTW TRZECICH?
Dane Użytkownika mogą być przekazywane poza obszar Unii Europejskiej, do państw trzecich, i
jeśli dojdzie do takiej sytuacji to będą one przekazywane wyłącznie odbiorcom, którzy
przystąpili do porozumienia „Tarcza prywatności – Privacy Shield” lub tym, którzy gwarantują
najwyższa ochronę i bezpieczeństwo danych.
Z uwagi na korzystanie z usług Google, Cloudflare, Resend dane Użytkownika mogą być
przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na
amerykańskich serwerach. Google przystąpiło do programu Privacy Shield i w ten
sposób gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych wymagany przez przepisy prawa
Unii Europejskiej. Często stosują też mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO (np.
certyfikaty) lub standardowe klauzule umowne.
Link do listy podmiotów, które przystąpiły do „Tarczy prywatności – Privacy Shield”:
https://www.privacyshield.gov/welcome
Szczegółowe informacje dostępne są w treści polityki prywatności każdego z dostawców tych
usług, dostępnych na ich stronach internetowych. Przykładowo:
Hetzner: https://www.hetzner.com/privacy-policy-notice
Resend https://resend.com/legal/privacy-policy
Cloudflare https://www.cloudflare.com/privacypolicy/
ByteDance Ltd. https://www.tiktok.com/legal/page/eea/privacy-policy/pl
Sentry https://sentry.io/privacy/
Google LLC: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Fakturownia Sp. z o.o.: https://fakturownia.pl/polityka-prywatnosci-2023
PayPal: https://www.paypal.com/pl/legalhub/privacy-full
Stripe: https://stripe.com/en-pl/privacy
Obecnie usługi oferowane przez Google dostarczane są głównie przez podmioty znajdujące się w
Unii Europejskiej.
Należy, jednakże każdorazowo zapoznać się z polityką prywatności tych dostawców w celu
otrzymania aktualnej informacji w zakresie ochrony danych osobowych.
JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY TWOJE DANE?
Dane Użytkownika będą przechowywane przez Administratora przez czas realizacji
poszczególnych usług/osiągnięcia celów oraz:
przez okres realizacji usługi i współpracy, a także przez okres przedawnienia roszczeń
zgodnie z przepisami prawa – w odniesieniu do danych przekazanych przez kontrahentów i
klientów, przez okres prowadzenia rozmów i negocjacji poprzedzających zawarcie umowy lub
wykonanie usługi – w odniesieniu do danych podanych w zapytaniu ofertowym, przez okres
wymagany przepisami prawa, w tym prawa podatkowego — w odniesieniu do danych osobowych
wiążących się ze spełnieniem obowiązków wynikających z mających zastosowanie przepisów, do
czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu złożonego na podstawie art. 21 RODO — w odniesieniu
do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu
administratora, w tym do celów marketingu bezpośredniego, do czasu cofnięcia zgody lub
osiągnięcia celu przetwarzania, celu biznesowego — w odniesieniu do danych osobowych
przetwarzanych na podstawie zgody. Po wycofaniu zgody dane mogą być jeszcze przetwarzane w
celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami zgodnie z okresem przedawnienia tych roszczeń
lub okresem (krótszym) wskazanym Użytkownikowi, do czasu zdezaktualizowania się lub utraty
przydatności — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych głównie do celów
analitycznych, statystycznych, wykorzystania cookies i administrowania Stronami
Administratora, przez okres maksymalnie 3 lat w przypadku osób, które wypisały się z
newslettera w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami (np. informacja o dacie
subskrypcji i dacie wypisania się z newslettera, o ilości otrzymanych newsletterów,
podejmowanych działaniach i aktywności związanej z otrzymywanymi wiadomościami), lub po
okresie 1 roku braku jakiejkolwiek aktywności przez danego subskrybenta, np. nie otworzenia
jakiejkolwiek wiadomości od Administratora. Okresy przechowywania danych wskazane w latach
liczone są na koniec każdego roku, w którym nastąpiło rozpoczęcie przetwarzania danych. Ma
to na celu usprawnienie procesu przetwarzania i zarządzania danymi.
LINKI ODSYŁAJĄCE DO INNYCH STRON
Na Stronie mogą pojawiać się linki odsyłające do innych stron internetowych. Będą one
otwierać się w nowym oknie przeglądarki lub w tym samym oknie. Administrator nie odpowiada
za treści przekazywane przez te strony. Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z
polityką prywatności lub regulaminem tych stron. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH Dane osobowe
Użytkownika są przechowywane i chronione z należytą starannością, zgodnie z wdrożonymi
procedurami wewnętrznymi Administratora. Administrator przetwarza informacje o Użytkowniku
przy użyciu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych spełniających wymagania
przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów o ochronie danych
osobowych. Środki te mają na celu przede wszystkim zabezpieczenie danych osobowych
Użytkowników przed dostępem osób nieupoważnionych. W szczególności, dostęp do danych
osobowych Użytkowników mają jedynie osoby upoważnione, które są zobowiązane do zachowania
tych danych w tajemnicy.
Użytkownik powinien jednocześnie dochować staranności w zabezpieczeniu swoich danych
osobowych przekazywanych w ramach sieci Internet, w szczególności nie ujawniać swoich danych
logowania osobom trzecim, stosować zabezpieczenia antywirusowe oraz aktualizować
oprogramowanie.
KIM MOGĄ BYĆ ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH?
Administrator informuje, że korzysta z usług podmiotów zewnętrznych. Podmioty, którym
powierza przetwarzanie danych osobowych (takie jak np. firmy kurierskie, firmy pośredniczące
w płatnościach elektronicznych, firmy oferujące usługi księgowe, firmy umożliwiające wysyłkę
newsletterów) gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych
osobowych wymaganych przez przepisy prawa, w szczególności przez RODO.
Administrator informuje Użytkownika, że powierza przetwarzanie danych osobowych m.in.
następującym podmiotom:
Cloudflare: w celu obsługi ruchu sieciowego i hostingu wideo
Resend: w celu korzystania z systemu mailingowego
Hetzner: w celu hostingu strony
OVH: w celu obsługi domeny i serwera pocztowego
Sentry: w celu monitorowania błędów
Google LLC: w celu korzystania z usług analitycznych
ByteDance Ltd.: w celu korzystania z usług analitycznych
Fakturownia Sp. z o.o.: w celu obsługi faktur
PayPal: w celu obsługi płatności
Stripe: w celu obsługi płatności
innym zleceniobiorcom lub podwykonawcom zaangażowanym do obsługi technicznej,
administracyjnej, lub do świadczenia pomocy prawnej na rzecz Administratora i jego klientów,
np. pomocy księgowej, informatycznej, graficznej, copywritterskiej, firmom windykacyjnym,
prawnikom, itd. urzędom np. urzędowi skarbowemu – w celu realizacji obowiązków
prawno-podatkowych związanych z rozliczeniami i księgowością.
CZY POWOŁALIŚMY INSPEKTORA OCHRONY DANYCH? Administrator Danych Osobowych niniejszym
informuje, że nie powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IODO) i wykonuje samodzielnie
obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych.
Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż jego dane osobowe mogą być przekazywane uprawnionym
organom państwowym w związku z prowadzonymi przez nie postępowaniami, na ich żądanie i po
spełnieniu przesłanek potwierdzających niezbędność uzyskania od Administratora tych
danych.
CZY PROFILUJEMY TWOJE DANE?
Dane osobowe Użytkownika nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji,
mających wpływ na prawa i obowiązki czy wolności Użytkownika w rozumieniu RODO.
W ramach strony internetowej i technologii śledzących dane Użytkownika mogą być profilowane,
co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty firmy, którą Administrator kieruje do
Użytkownika (głównie poprzez tzw. reklamę behawioralną). Nie powinno to mieć jednak żadnego
wpływu na sytuację prawną Użytkownika, w szczególności na warunki zawartych przez niego umów
czy umów, które zamierza zawrzeć. Może jedynie pomóc w lepszym dopasowaniu treści i
kierowanych reklam do zainteresowań Użytkownika. Użyte informacje są anonimowe i nie są
kojarzone z danymi osobowymi podanymi przez Użytkownika np. w procesie zakupu. Wynikają one
z danych statystycznych np. płeć, wiek, zainteresowania, przybliżona lokalizacja, zachowania
na Stronie.
Każdy Użytkownik ma prawo wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania, jeśli miałoby ono
negatywny wpływ na prawa i obowiązki Użytkownika.
§4 FORMULARZE
Administrator stosuje następujące rodzaje formularzy w ramach Strony:
Formularz zapisu na newsletter – wymaga podania w odpowiednim miejscu swojego imienia i adresu
e-mail. Pola te są obowiązkowe. Następnie Użytkownik, w celu dodania jego adresu e-mail do bazy
subskrybentów Administratora, musi potwierdzić chęć zapisu. Uzyskane w ten sposób dane są
dodawane do listy mailingowej w celu wysyłania newslettera. Subskrypcja/zapis oznacza, że
Użytkownik zgadza się z niniejszą Polityką prywatności oraz wyraża zgodę na wysyłanie mu
informacji marketingowych i handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej np. e-maila,
w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr
144, poz. 1204 z późn. zm.).
Poprzez zapis na newsletter Użytkownik wyraża również zgodę na wykorzystywanie przez
Administratora telekomunikacyjnych urządzeń końcowych Użytkownika (np. telefonu, tabletu,
komputera) w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług Administratora oraz przedstawiania
Użytkownikowi informacji handlowych zgodnie z art. 172 ust.1 ustawy Prawo telekomunikacyjne (Dz.
U. z 2014 r. poz. 243 ze zm.)
Powyższe zgody są dobrowolne, jednakże konieczne do wysyłki newslettera, w tym m.in. do
informowania o usługach, nowych wpisach blogowych, produktach, promocjach i rabatach oferowanych
przez Administratora lub produktach osób trzecich polecanych przez niego. Zgody mogą zostać w
każdej chwili wycofane, co spowoduje zaprzestanie wysyłania newslettera zgodnie z zasadami
zawartymi w niniejszej polityce prywatności.
Newsletter jest wysyłany przez czas nieokreślony, od chwili aktywacji do czasu wycofania zgody.
Po wycofaniu zgody, dane Użytkownika mogą być przechowywane w bazie newsletterowej jeszcze przez
okres do 2 lat, w celu wykazania faktu udzielenia przez Użytkownika zgody na komunikację poprzez
newsletter, działań Użytkownika (otwieralności e-maili) oraz chwili jej wycofania, a także
ewentualnych związanych z tym roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora
(art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Wysyłka newslettera może zostać zaprzestana w przypadku niewykazania przez Użytkownika
aktywności przez minimum 1 rok od rozpoczęcia świadczenia usługi newsletter lub odczytania
ostatniej wiadomości e-mail (wysłanego newslettera). W takim przypadku, Administrator usunie
dane Użytkownika z systemu do wysyłki newslettera (dostawcy). Użytkownik nie będzie uprawniony
do otrzymania żadnej wiadomości od Administratora, chyba że zdecyduje się ponownie zapisać w
formularzu zapisu na Newsletter lub skontaktuje się z Administratorem w inny, wybrany w tym celu
sposób.
System mailingowy wykorzystywany do wysyłki newslettera odnotowuje wszelką aktywność i
podejmowane działania Użytkownika związane z przesyłanymi do niego e-mailami (data i godzina
otwarcia wiadomości, kliknięcia w linki, moment wypisania się, itp.).
Formularz kontaktowy – umożliwia wysłanie wiadomości do Administratora i kontakt z nim drogą
elektroniczną. Dane osobowe w postaci imienia, nazwiska, adres e-mail oraz dane podane w treści
wiadomości, przetwarzane są przez Administratora zgodnie z niniejszą Polityką Prywatności w celu
kontaktu z Użytkownikiem. Po zakończeniu kontaktu z Tobą, dane mogą być archiwizowane, co jest
prawnie uzasadnionym interesem Administratora. Administrator nie jest w stanie określić
dokładnego okresu archiwizacji, a tym samym usunięcia wiadomości. Jednakże, maksymalny okres nie
będzie wynosić dłużej niż terminy przedawnienia roszczeń wynikające z przepisów prawa.
Formularz systemu umożliwiający pozostawienie komentarzy – Wszelkie dane w formularzu komentarzy
podajesz dobrowolnie, jeżeli chcesz taki komentarz pozostawić. Umieszczając komentarz wyrażasz
zgodę na przetwarzanie tych danych. Są to: imię, nazwisko, e-mail, nazwa Twojej strony
internetowej, numer IP. Niektóre dane oznaczone jako obowiązkowe muszą zostać wpisane.
Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez czytelników
Strony i bloga. Administrator zastrzega sobie prawo do niezamieszczania komentarzy o charakterze
spamu, obraźliwych, zawierających wulgarne lub obraźliwe zwroty, treści niezgodne z prawem lub
zawierające jakiekolwiek linki do innych stron umieszczone bez jego zgody.
Formularz zamówienia w Sklepie – Składając zamówienie w sklepie internetowym Administratora
musisz podać określone dane zgodnie z zasadami zawartymi w regulaminie sprzedaży w celu
realizacji zamówienia, realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora, rozliczeń,
rozpatrywania roszczeń, w celach statystycznych i archiwalnych, a także w celu marketingu
bezpośredniego w stosunku do klientów, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora. Są
to głównie: imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP, adres zamieszkania lub siedziba firmy, ewentualnie
adres do doręczeń, adres e-mail. Jeżeli posiadasz już konto użytkownika w sklepie to wówczas
wystarczy podanie loginu (lub adresu e-mail) oraz hasła i zalogowanie się na swoje konto, a
następnie dokonanie dalszych kroków związanych z zamówieniem. Administrator przechowuje dane
przez czas realizacji zamówienia czy usługi, a po jej wykonaniu przez okres niezbędny do ochrony
przed roszczeniami. Ponadto, przez czas wskazany przepisami prawa np. podatkowego (m.in. okres
przechowywania faktur). Formularz reklamacji i odstąpienia od umowy – W przypadku korzystania z
usług lub produktów Administratora możesz złożyć reklamację lub odstąpić od zawartej umowy. W
tym celu, Administrator umożliwia Ci wypełnienie formularza reklamacyjnego i formularza
odstąpienia od umowy załączonych do regulaminu sprzedaży. Możesz także dokonać tych czynności
bez wypełniania formularza, jednakże podając niezbędne dane. Wymagane w tym wypadku dane to:
imię, nazwisko lub ewentualnie nazwa użytkownika, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy
(jeżeli zamówienie było dokonywane w imieniu firmy), adres e-mail, numer telefonu (ewentualnie),
numer rachunku bankowego (jeśli konieczny będzie zwrot). Podanie danych jest dobrowolne, ale
niezbędne do rozpatrzenia reklamacji zgodnie z przepisami prawa oraz regulaminem sprzedaży. Dane
będą przechowywane w celu realizacji procedury reklamacyjnej / odstąpienia od umowy oraz w
celach archiwalnych i obrony przed roszczeniami. Formularz rejestracyjny założenia konta
Użytkownika w sklepie internetowym – Użytkownik ma możliwość założenia konta w sklepie
internetowym i w tym celu powinien dokonać odpowiedniej rejestracji i podania danych: imię,
nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania, adres siedziby firmy, NIP, a następnie hasła.
Założenie konta odbywa się na zasadach podanych w regulaminie sprzedaży i jest usługą świadczoną
drogą elektroniczną. Zasady utrzymywania konta oraz jego ewentualnego usunięcia zawarte są w
regulaminie. Obowiązkowe są dane oznaczone jako takie i bez ich podania nie będzie możliwe
założenie konta użytkownika. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.
Administrator może powierzać przetwarzanie danych osobowych podmiotom trzecim bez odrębnej zgody
Użytkownika (na podstawie umowy powierzenia). Dane pozyskane z formularzy nie mogą być
przekazywane podmiotom trzecim.
Jeżeli Użytkownik korzysta z usług dostawców zewnętrznych jak np. Google, czy Disquis powinien
zapoznać się z ich polityką prywatności, dostępną u dostawców tych usług, na ich stronach
internetowych.
§5 WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI I PRAWA AUTORSKIE
Treści przedstawione na Stronie nie stanowią porad specjalistycznych i nie odnoszą się do
konkretnego stanu faktycznego. Jeśli chcesz uzyskać pomoc w konkretnej sprawie, skontaktuj się z
osobą uprawnioną do udzielania takich porad lub z Administratorem za podane dane kontaktowe.
Administrator nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie treści zawartych na Stronie lub
działań czy zaniechań podejmowanych na jej podstawie.
Wszystkie treści umieszczone na Stronie stanowią przedmiot praw autorskich określonych osób
i/lub Administratora (np. zdjęcia, teksty, video, bezpłatne materiały, itp.). Administrator nie
wyraża zgody na kopiowanie tychże treści w całości lub części bez jego wyraźnej, uprzedniej
zgody.
Treści umieszczone na Stronie są aktualne na dzień ich zamieszczenia, chyba że wskazano inaczej.
§6 TECHNOLOGIE
W celu korzystania ze strony internetowej Administratora niezbędne jest posiadanie:
Urządzenia z dostępem do sieci Internet
Aktywnej skrzynki elektronicznej odbierającej wiadomości e-mail
Przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie stron www
Oprogramowanie umożliwiające odczyt treści w przedstawionych formatach np. pdf., video, mp3,
mp4.
§7 POLITYKA PLIKÓW COOKIES
Podobnie jak większość stron internetowych, Strona Administratora korzysta z tzw. technologii
śledzących, czyli plików cookies (“ciasteczek”) co umożliwia ulepszanie strony pod kątem potrzeb
użytkowników ją odwiedzających. Strona nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z
wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) to dane
informatyczne, niewielkie pliki tekstowe, które przechowywane są na Twoim urządzeniu końcowym,
np. komputerze, tablecie, smartfonie, wtedy, gdy korzystasz z mojej Strony. Mogą to być cookies
własne (pochodzące bezpośrednio z mojej strony internetowej) oraz cookies podmiotów trzecich
(pochodzące z innych stron internetowych niż moja strona). Pliki cookies pozwalają na
dostosowanie zawartości mojej strony internetowej do Twoich indywidualnych potrzeb oraz potrzeb
innych odwiedzających ją użytkowników. Umożliwiają również tworzenie statystyk, które pokazują w
jaki sposób użytkownicy strony korzystają z niej oraz jak się po niej poruszają. Dzięki temu
mogę ulepszać moją stronę internetową, jej zawartość, strukturę i wygląd. Administrator stosuje
następujące pliki cookies podmiotów trzecich w ramach Strony: Powiadomienia typu web push, z
poziomu przeglądarki – w celu lepszej komunikacji z Użytkownikiem oraz szybszego przekazywania
mu wartościowych treści czy ofert, Administrator umożliwia wyrażenie zgody na otrzymywanie
powiadomień typu web push z poziomu przeglądarki Użytkownika. Aby wyrazić zgodę na odbieranie
powiadomień web push Użytkownik powinien na komunikacie wysłanym przez jego przeglądarkę
internetową zaznaczyć opcję „wyświetlaj powiadomienia” lub inną bliskoznaczną (każda
przeglądarka może inaczej nazywać tę opcję).
Zgoda na otrzymywanie ww. powiadomień może zostać w każdej chwili cofnięta poprzez zmianę
ustawień przeglądarki internetowej Użytkownika. Administrator nie przetwarza żadnych danych
osobowych Użytkowników korzystających z powiadomień typu web push. Użytkownicy są identyfikowani
wyłącznie na podstawie informacji, które są przechowywane przez ich przeglądarki internetowe, do
których Administrator nie ma dostępu.
Narzędzia służące do oceny efektywności kampanii reklamowych Google Ads – w celu prowadzenia
kampanii reklamowych oraz remarketingowych, co jest prawnie uzasadnionym interesem
Administratora. Administrator nie gromadzi żadnych danych, które pozwalałyby na identyfikację
danych osobowych Użytkownika. Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności Google
w celu poznania szczegółów działania tych funkcji oraz ich ewentualnego wyłączenia z poziomu
przeglądarki Użytkownika.
Cookies służące do odzyskiwania porzuconych koszyków i aktywności Użytkownika na stronie sklepu
internetowego, – w celu skierowania do Użytkownika komunikacji reklamowej związanej z
niezakończonym zamówieniem, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora.
Treści z portali i stron internetowych zewnętrznych dostawców, Administrator może osadzać na
Stronie treści z portali, serwisów, blogów i innych stron internetowych zewnętrznych podmiotów.
W szczególności mogą to być filmy z serwisu Youtube.
Wspomniane podmioty trzecie mogą zapisywać pewne dane o odtworzeniach treści jakich dokonał
Użytkownik.
Jeśli nie chcesz, żeby miało to miejsce, wyloguj się z danego portalu (jeśli posiadasz tam konto
i jesteś zalogowany) zanim odwiedzisz moją Stronę lub nie odtwarzaj danych treści na Stronie.
Możesz też zmienić ustawienia swojej przeglądarki i zablokować wyświetlanie Ci określonych
treści.
Każdorazowo zapoznaj się z polityką prywatności poszczególnych dostawców usług i narzędzi
zewnętrznych.
Administrator ponownie zaleca zapoznanie się z polityką prywatności każdego z dostawców
powyższych usług w celu poznania możliwości dokonywania zmian i ustawień, zapewniających ochronę
praw Użytkownika. W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików cookies: sesyjne, które
usuwane są po zamknięciu przeglądarki, wylogowaniu lub opuszczeniu strony internetowej, oraz
stałe, które są przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika, co umożliwia rozpoznanie Twojej
przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę, przez czas określony w parametrach plików cookies
lub do czasu ich usunięcia przez Ciebie. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do
przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie
plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym
czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w
szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach
przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu
Użytkownika Strony. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies
dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Administrator informuje,
że ograniczenia stosowania plików cookies (wyłączenie ich, ograniczenie) mogą wpłynąć na
niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Strony i utrudnić jej
funkcjonowanie. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem
http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.
§8 ZGODA NA COOKIES
Podczas pierwszego wejścia na Stronę musisz wyrazić zgodę na cookies lub podjąć inne, możliwe działania wskazane w komunikacie, żeby móc dalej korzystać z zawartości Strony. Korzystanie ze Strony oznacza wyrażenie zgody. Jeżeli nie chcesz takiej zgody wyrazić – opuść Stronę. Zawsze też, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki, wyłączyć lub usunąć pliki cookies. W zakładce „pomoc” w Twojej przeglądarce znajdziesz niezbędne informacje.
§9 LOGI SERWERA
Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest
Strona.
Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in.
adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie
operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik.
Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
Logi serwera służą do administrowania Stroną, a ich treść nie jest ujawniona nikomu poza osobami
i podmiotami upoważnionymi do administrowania serwerem.
Ostatnia aktualizacja: 17.03.2025